مقالات مقالات .

مقالات

میکسر سیمان چیست؟

کیفیت بتن، آن را مخلوط می کنند. میکسر سیمان در زمان انتقال بتن، آن را می چرخاند که این امر باعث مخلوط شدن بتن می شود. چرخش دستگاه باعث شده تا بتن در فاصله رسیدن به محل مصرف، ته نشین و سفت نشود. این مخزن را بر روی کامیون، تریلی، واگن های ریلی و ... قرار می دهند. در واقع جهت هم زدن، مخلوط و ترکیب کردن بتن از میکسر سیمان یا بتونیر استفاده می شود. این دستگاه در انواع مختلف با حجم های گوناگون جهت ساخت بتن وجود دارد.

میکسر سیمان
میکسر سیمان، میکسرهای کوچکی است که برای ساخت بتن کاربرد دارد که آن را با نام های ملات ساز، خلاطه، مخلوط کن، میکسر بتن یا بتونیر نیز می شناسند. همچنین به آن همزن ملات سیمان هم می گویند. این وسیله از جدیدترین دستگاه های بتن ریزی و با نازل ترین قیمت است. برای تولید بتن با حجم کم و متوسط (30 متر مکعب در روز) از میکسر سیمان استفاده می شود. دستگاه میکسر سیمان کوچک می باشد. به همین دلیل کیفیت بتن ساخته شده در آن بسیار مرغوب است. عملکرد این دستگاه مانند پیمانه کردن مصالح توسط نیروی انسانی صورت می گیرد. این نیروی انسانی باید در این زمینه آموزش کافی ببیند. در هنگام کار با دستگاه بتونیر از مخلوط کردن بیش از حد مصالح بپرهیزید. زیرا باعث آب اندازی بتن می گردد.
میکسر سیمان یا همزن ملات سیمان با توجه به 3 معیار دسته بندی می شود. نحوه درگیری موتور با دیگ، ظرفیت دستگاه و نوع موتور این معیارها هستند.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۴۸:۵۶ توسط:admin موضوع: نظرات (0)